Ερωτήματα για το ελικοδρόμιο του Γαλατά

489

Τα συντρίμια του ελικοπτέρου, που συνετρίβη το απόγευμα της Τρίτης, ανασύρονται από τη θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στον Γαλατά και στον Πόρο.

Η Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων θα προσδιορίσει τα ακριβή αίτια της συντριβής του ελικοπτέρου που νωρίς το απόγευμα της Τρίτης κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στον Γαλατά και στον Πόρο, παρασύροντας στον θάνατο τον Ελληνα χειριστή του και τους δύο Ρώσους επιβάτες. Σύμφωνα με αξιωματούχους της επιτροπής, η έρευνα για το δυστύχημα βρίσκεται στα πρώτα στάδιά της και επομένως είναι πρώιμο και παρακινδυνευμένο οποιοδήποτε συμπέρασμα.

Μιλώντας χθες στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ, ο πρόεδρος των χειριστών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Γρηγόρης Κωνσταντέλλος τόνισε ότι ήταν ζήτημα χρόνου να σημειωθεί ατύχημα στο σημείο λόγω της μικρής απόστασης ανάμεσα στο ελικοδρόμιο και στα καλώδια υψηλής τάσης. Χθες, μάλιστα, είδε το φως της δημοσιότητας έγγραφο με το οποίο η Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων ζητούσε από τον ΔΕΔΔΗΕ να τοποθετήσει ειδική σήμανση (τοποθέτηση ειδικών ανακλαστήρων), ούτως ώστε τα καλώδια να είναι ορατά από τους χειριστές των ελικοπτέρων που στάθμευαν στο αυτοσχέδιο ελικοδρόμιο. Ο δήμαρχος Τροιζηνίας Κωνσταντίνος Καραγιάννης δήλωσε ότι το ελικοδρόμιο, παρότι χρησιμοποιείται από το 1987, δεν ήταν αδειοδοτημένο και ασφαλές για την προσγείωση και την απογείωση, καθώς τα καλώδια υψηλής τάσης απέχουν μόλις 200 μέτρα.

Το δυστύχημα συνέβη αργά το μεσημέρι της Τρίτης. Το ελικόπτερο, με χειριστή τον 57χρονο συνταξιούχο της Πολεμικής Αεροπορίας Νίκο Καρυστινό, προσγειώθηκε στον Γαλατά προκειμένου να παραλάβει δύο Ρώσους επιβάτες με προορισμό το «Ελ. Βενιζέλος». Πράγματι, στις 3.35 μ.μ. ο 56χρονος επιχειρηματίας Μιχαήλ Αμπράμοβ και ο 24χρονος σωματοφύλακάς του Ντάβελ Ακολίνιν επιβιβάστηκαν στο ελικόπτερο. Δευτερόλεπτα μετά την απογείωσή του, ωστόσο, το Agusta A109, που ήταν μισθωμένο από εταιρεία αεροταξί με έδρα τα Μέγαρα, φέρεται να ακούμπησε στα καλώδια και κατέληξε στη θάλασσα. Ανδρες του Λιμενικού ανέσυραν νεκρούς από τη θάλασσα τους τρεις άνδρες. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της νεκροψίας, ο θάνατός τους ήταν ακαριαίος και οφείλεται σε κακώσεις στο κεφάλι και στο σώμα συνεπεία της πρόσκρουσης. Σε συνέντευξή του χθες στον Alpha, ο γιος του άτυχου πιλότου, Γρηγόρης, δήλωσε ότι ο πατέρας του είχε αναφερθεί στα καλώδια που υπήρχαν δίπλα στο ελικοδρόμιο. «Αυτά τα καλώδια εκεί στον Πόρο με ανατριχιάζουν», φέρεται να του είχε πει.

Πηγή: kathimerini.gr